Menu: Home :: go to Journal :: switch to Russian :: switch to English
You are here: all Journals and Issues→ Journal→ Issue

Psychological-pedagogical journal Gaudeamus. Tambov, 2024. Vol. 23. № 2

§ Theory and methodology: problems and tendencies

Abdalina L.V., Plaksina N.I. Cognitive component in of corporate culture structure of a university lecturer // Psychological-pedagogical journal Gaudeamus. Tambov, 2024. Vol. 23. № 2. P. 9-15. DOI: 10.20310/1810-231X-2024-23-2-9-15.

Dorofeeva A.S., Budarina A.O. Model of developing discourse competence of language students // Psychological-pedagogical journal Gaudeamus. Tambov, 2024. Vol. 23. № 2. P. 16-24. DOI: 10.20310/1810-231X-2024-23-2-16-24.

Gorin A.S., Golushko T.K. Effectiveness of using various visualization tools depending on students’ thinking style // Psychological-pedagogical journal Gaudeamus. Tambov, 2024. Vol. 23. № 2. P. 25-34. DOI: 10.20310/1810-231X-2024-23-2-25-34.

§ Educational technologies

Koroleva A.V. Technology for introducing students to possibilities of ChatGPT and Midjourney as educational tools // Psychological-pedagogical journal Gaudeamus. Tambov, 2024. Vol. 23. № 2. P. 35-41. DOI: 10.20310/1810-231X-2024-23-2-35-41.

§ Psychological studies

Ichitovkina E.G., Boiko N.V., Zhernov S.V. Features of psychosocial adaptation of combatants in peacetime conditions depending on professional activity // Psychological-pedagogical journal Gaudeamus. Tambov, 2024. Vol. 23. № 2. P. 42-50. DOI: 10.20310/1810-231X-2024-23-2-42-50.

Khvatova M.V., Yureva T.V., Leonteva M.A. Mental rigidity of adolescents with deviation of eating disorders // Psychological-pedagogical journal Gaudeamus. Tambov, 2024. Vol. 23. № 2. P. 51-61. DOI: 10.20310/1810-231X-2024-23-2-51-61.

Bedina V.Yu. Communication features in children with autism spectrum disorder // Psychological-pedagogical journal Gaudeamus. Tambov, 2024. Vol. 23. № 2. P. 62-68. DOI: 10.20310/1810-231X-2024-23-2-62-68.

§ Issues of education

Nekrasova N.I. Information education as a complex issue in modern pedagogy // Psychological-pedagogical journal Gaudeamus. Tambov, 2024. Vol. 23. № 2. P. 69-78. DOI: 10.20310/1810-231X-2024-23-2-69-78.

Savinkov S.N. Social qualities of normatively developing primary school children and children with special educational needs: research review // Psychological-pedagogical journal Gaudeamus. Tambov, 2024. Vol. 23. № 2. P. 79-87. DOI: 10.20310/1810-231X-2024-23-2-79-87.

§ Kindergarten, school, higher education institution

Байгуданова Г.К. Развитие иноязычной коммуникативной компетенции у студентов с применением проектного обучения // Psychological-pedagogical journal Gaudeamus. Tambov, 2024. Vol. 23. № 2. P. 88-94. DOI: 10.20310/1810-231X-2024-23-2-88-94.

Mou S. Model of pedagogical support for self-realization of foreign students in a Russian university // Psychological-pedagogical journal Gaudeamus. Tambov, 2024. Vol. 23. № 2. P. 95-102. DOI: 10.20310/1810-231X-2024-23-2-95-102.

Makarov R.V., Shablovskaya V.V., Dovgal E.O. Implementation of STEAM concept of education in program of the Crimean Forum of Talented and Gifted Children “Intellectual Start-Up 2023” // Psychological-pedagogical journal Gaudeamus. Tambov, 2024. Vol. 23. № 2. P. 103-117. DOI: 10.20310/1810-231X-2024-23-2-103-117.

Для корректной работы сайта используйте один из современных браузеров. Например, Firefox 55, Chrome 60 или более новые.